mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin, ders kapsamında kullanılacak malzemelerin, stüdyo kurallarının tanıtılması/ Dikiş egzersizi (etek detayları) | Related demonstrations will be available at Blackboard |
2 | Dikiş egzersizi (fermuarlar) | Related demonstrations will be available at Blackboard |
3 | Dikiş egzersizi (cepler) | Related demonstrations will be available at Blackboard |
4 | Dikiş egzersizi (yakalar) | Related demonstrations will be available at Blackboard |
5 | Temel drapaj yöntemleri/ Drapaj yöntemi ile üst beden kalıbı oluşturma | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
6 | Drapaj yöntemi ile üst beden kalıbı oluşturma ve kalıbın düzenlenmesi | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
7 | 2 Boyutlu kalıp hazırlama yöntemi ile üst beden kalıbı oluşturma | Aldrich, W., “Metric Pattern Cutting”, Wiley Blackwell, (2004). Joseph –Armstrong, H., “Pattern Making for Fashion Design” , Prentice Hall, (2005). Yeşilpınar,S., Giysi Kalıpçılığı I, Dokuz Eylül Üniversitesi Tekstil, Hazır giyim ve Boya Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları (2006) Kim, I., Uh, M., “Apparel Making in Fashion Design”, Fairchild Publications, (2002). Eberle, H. et al, Clothing Techonology, Verlag Europa. (2004) |
8 | Pens manipülasyonları ile üst beden için farklı tasarımlar geliştirme | Joseph- Armstrong, H.,(2005), “Pattern making for fashion design”, Prentice Hall. Aldrich, W., “Metric Pattern Cutting”, Wiley Blackwell, (2004). Joseph –Armstrong, H., “Pattern Making for Fashion Design” , Prentice Hall, (2005). |
9 | Pens manipülasyonları ile üst beden için farklı tasarımlar geliştirme | Joseph- Armstrong, H.,(2005), “Pattern making for fashion design”, Prentice Hall. Aldrich, W., “Metric Pattern Cutting”, Wiley Blackwell, (2004). Joseph –Armstrong, H., “Pattern Making for Fashion Design” , Prentice Hall, (2005). |
10 | Drapaj yönteminin elbise üzerinde uygulanması | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
11 | Drapaj yönteminin elbise üzerinde uygulanması | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
12 | Drapaj yönteminin elbise üzerinde uygulanması | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
13 | Drapaj uygulamaları | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
14 | Drapaj uygulamaları | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
15 | Drapaj uygulamaları | Joseph- Armstrong, H.,(2000), “Draping for apparel design”, Fairchild Publications. Marco, S. (2010), “Draping basics”, Fairchild Publications |
16 | Final Projesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 17 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest